Poduszki powietrzne: kompromisy

Chemiczne zapalenie rogówki spowodowane uwalnianiem alkaliów przez torebki powietrzne zostało zgłoszone przez Ingraham et al. (Wydanie 30 maja) .1 Widzieliśmy dwa przypadki wcześniej niezgłoszonego, ale równie niepokojącego stanu, stłuczenia oczu kierowcy podczas napełniania poduszek powietrznych.
35-letni mężczyzna jadący z prędkością 35 mil na godzinę został uderzony ukośnie przez samochód zbliżający się z tyłu, a jego poduszka powietrzna napompowała się, uderzając go w lewe oko. Miał na sobie pasek na biodrach; nie nosił okularów. W sali pogotowia widzenie w lewym oku zostało zredukowane do 20/200; w przeciwnym razie był bez szwanku. Łagodny obrzęk powieki i krwotok podspojówkowy był lepszy od rąbka. Fałdy były obecne w błonie Descemeta, z zaznaczonym obrzękiem podścieliska i umiarkowanym zapaleniem przedniej komory. Wybrzuszenie siatkówki nastąpiło na obwodzie nosa i skroni. Pacjent był leczony miejscowo steroidami i cykloplegią; sześć dni później jego wzrok poprawił się do 20/60, ale osiągnięcie poziomu 20/25 trwało miesiąc, z utrzymaniem drobnych, nieregularnych linii w śródbłonku rogówki. Kierowca pomyślał, że przed uderzeniem został wycentrowany przed kierownicą. W drugim przypadku zaobserwowano pęknięcie naczyniówkowe po napełnieniu poduszki powietrznej.
Poduszki powietrzne są zaprojektowane przede wszystkim w celu ograniczenia kontaktu kierowcy i pasażerów z wnętrzem pojazdu. Dane terenowe są zbyt małe, aby umożliwić ocenę ich skuteczności, podobnie jak w przypadku pasów bezpieczeństwa, a to, co wiadomo, dotyczy raczej śmiertelności niż zachorowalności. Jedno z badań sugeruje, że liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych może spaść o 6,5%, gdyby wszystkie samochody miały poduszki powietrzne; jednak również pasy biodrowe muszą być noszone. Kierowcy, którzy polegają wyłącznie na ochronie poduszek powietrznych zamiast na paskach biodrowych zwiększają ryzyko śmiertelności o 41 procent.2 Obaj pacjenci nosili pasy na ramieniu w momencie ich wypadku, ale pasy mogą się nie udać. badanie otwarcia poduszek powietrznych, ochotnicy zauważyli kłucie twarzy i nosa nawet podczas noszenia okularów.4 W zderzeniach bocznych poduszki powietrzne mogą powodować uraz głowy z powodu nieprawidłowego ustawienia kierowcy podczas nadmuchiwania.
Uraz głowy jest najczęstszym (51,3 proc.) I niebezpiecznym typem urazu w wypadkach samochodowych. 5 Liczba urazów czaszkowych i twarzy spowodowanych kontaktem z przednią szybą i tablicą rozdzielczą zmniejszyła się po wprowadzeniu pasów bezpieczeństwa, 6 i autorów tego raport stwierdza, że dodanie poduszek powietrznych zapewni bardzo potrzebną ochronę przed kontaktem z kierownicą. W świetle doniesień o uszkodzeniu oczu, takich stwierdzeń nie można sformułować bez dalszego badania zachorowalności związanej z poduszkami powietrznymi. National Traffic Highway Safety Administration prowadzi rejestr uszkodzeń związanych z poduszkami powietrznymi i powinien być informowany o wszystkich nowych incydentach (zadzwoń do Jerry ego Kossara na numer 202-366-4722).
Marc Rosenblatt, MD
Benjamin Freilich, MD
David Kirsch, MD
Mount Sinai Hospital, New York, NY 10028
6 Referencje1. Ingraham HJ, Perry HD, Donnenfeld ED. . Poduszka powietrzna keratitis. N Engl J Med 1991; 324: 1599-600
Web of Science MedlineGoogle Scholar
2 Evans L.. Skuteczność ograniczenia, wyrzucanie pasażerów z samochodów i redukcje ofiar śmiertelnych. Accid Anal Prev 1990; 22: 167-75
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Które samochody najlepiej radzą sobie w wypadku. Consumer Reports 1991; 56: 219-21
Google Scholar
4. Greer CR, wyd. Materiały z 17. Konferencji Amerykańskiego Stowarzyszenia na rzecz Medycyny Motoryzacyjnej, University of Oklahoma Health Science Center: 21-30
Google Scholar
5. Languieda K. Rodzaje kolizji i obrażenia pasażerów w Anon. Proceedings of the Stapp Car Crash Conference, 8-10 listopada 1972: 252-91
Google Scholar
6. Lestina DC, Williams AF, Lund AK, Zador P, Kuhlmann TP. . Wzorce wypadków drogowych pojazdów silnikowych i prawo dotyczące pasów bezpieczeństwa w stanie Wirginia. JAMA 1991; 265: 1409-13
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Chociaż pismo o zapaleniu rogówki na poduszce powietrznej * zostało napisane przede wszystkim w celu omówienia urazu oka, najważniejszą informacją było stwierdzenie: Dwuletni chłopiec był nieokiełznanym pasażerem w wypadku z udziałem dwóch samochodów . Źródłem problemu był operator pojazdu mechanicznego, a nie poduszka powietrzna. Właściwe użycie fotelika samochodowego lub innego urządzenia przytrzymującego uniemożliwiłoby umieszczenie dziecka w taki sposób, aby mogło dojść do urazu oka.
Jonathan M. Ducore, MD
University of California, Davis, Davis, CA 95616
Odniesienie * Ingraham HJ, Perry HD, Donnenfeld ED. . Poduszka powietrzna keratitis. N Engl J Med 1991; 324: 1599-600
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Powyższe pisma zostały skierowane do autorów danego listu, którzy oferują następującą odpowiedź:
Do redakcji: Zgadzamy się z Rosenblatt i in. wszystkie incydenty związane z rozmieszczeniem poduszek powietrznych powinny być zgłaszane do Krajowego Urzędu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w celu ulepszenia technologii.
Naszym zamiarem nigdy nie było sugerowanie, że poduszki powietrzne stanowią niekorzyści sieć dla kierowcy. Wręcz przeciwnie, uważamy, że kierowca w naszym przypadku, i prawdopodobnie nasz dwuletni pacjent, uderzył w poduszkę powietrzną i tym samym był chroniony przed poważniejszymi obrażeniami. Zgadzamy się z Ducore, że ograniczenie dzieci w samochodach ma kluczowe znaczenie, a brak takiego ograniczenia przyczynił się do obrażeń naszego pacjenta. Było to sugerowane przez nasz opis jego pozycji pod deską rozdzielczą i brak obrażeń u innych osób w pojeździe.
Nie ulega wątpliwości, że poduszka powietrzna jest urządzeniem ratunkowym w typach wypadków, w których się znajdują, i zdecydowanie wspieramy ich rozwój. Naszym celem było powiadomić społeczność medyczną o szkodliwym produkcie ubocznym uwolnionym podczas napełniania poduszki powietrznej, który mógłby potencjalnie zranić pasażerów pojazdu, gdyby został uwolniony do kabiny pasażerskiej. Szybkie rozpoznanie i leczenie takich urazów chemicznych zwykle prowadzi do minimalnej długoterminowej zachorowalności.
Herbert J. Ingraham, MD
Henry D. Perry, MD
Eric D. Donnenfeld, MD
North Shore University Hospital, Manhassett, NY 11030
Zgłaszamy dwa przypadki, w których inflacja poduszki powietrznej samochodu spowodowała oparzenia kierowcy. W obu przypadkach pojazdami były 1990 Dodge Shadows.
Pierwszy przypadek dotyczył 35-letniej kobiety, która doznała kolizji Poduszka powietrzna kierowcy była odpowiednio napompowana, a szyja wygięła się, gdy jej twarz trafiła w torbę. Pacjentka miał
[patrz też: sok z pomarańczy właściwości, szampon do wrażliwej skóry głowy, dentysta na nfz kraków ]